Nu forstummer al snak i omklædningsrummet, på arbejdet, under familiefrokosten, for hvad er der at snakke om i fremtiden?

Magien er væk: VAR-teknologien er ikke svaret på en retfærdig kamp. Det er begyndelsen på enden af det drama, vi elsker

Efter at have set kvindernes VM i fodbold og U21-EM for mænd må jeg konstatere, at VAR-teknoligien ikke har gavnet fodboldspillet – snarere tværtimod, skriver folkeskolelærer Lars Søgaard i dette indlæg. Arkivfoto: Franck Fife
Efter at have set kvindernes VM i fodbold og U21-EM for mænd må jeg konstatere, at VAR-teknoligien ikke har gavnet fodboldspillet – snarere tværtimod, skriver folkeskolelærer Lars Søgaard i dette indlæg. Arkivfoto: Franck Fife
Lyt til artiklen

Efter at have set kvindernes VM i fodbold og U21-EM for mænd må jeg konstatere, at VAR-teknoligien ikke har gavnet fodboldspillet – snarere tværtimod. VAR har pillet alt sjov, spænding og dramatik ud af et spil, som vi elsker at se, diskutere, og analysere.

Excel-arket er nu flyttet i fodboldens verden, og reklamepengene og dermed de store firmaer har definitivt gjort fodbold kedeligt. Magien er væk, og det uforudsigelige, fejlene, det uretfærdige, det forbandede, det, man skulle snakke om efter kampen, kort sagt alt det, der i hundrede af år har gjort fodbold til det mest fantastiske spil, er væk.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her