Socialborgmester i København Mia Nyegaard (R) vil i ugens budgetforhandlinger kæmpe for, at natcafeen Cafe Klare på Vesterbro bliver givet varige midler.

Københavns socialborgmester: Det er absurd, at Cafe Klare ikke er på varige midler

Jeg kunne godt tænke mig, at vi i år tog en beslutning om at sætte Cafe Klare på varige midler, så jeg ikke skal diskutere det hvert år, siger socialborgmester i København Mia Nyegaard (R).

Foto: Miriam Dalsgaard
Jeg kunne godt tænke mig, at vi i år tog en beslutning om at sætte Cafe Klare på varige midler, så jeg ikke skal diskutere det hvert år, siger socialborgmester i København Mia Nyegaard (R). Foto: Miriam Dalsgaard
Lyt til artiklen

Siden 2011 har Cafe Klare hver eneste nat slået dørene op for kvinder, der af forskellige årsager havde brug for en seng at sove i. Ved udgangen af året udløber stedets midler, og alle ansatte har modtaget en opsigelse.

Jeg vil indlede med at spørge på vegne af de kvinder, der i dag bruger Cafe Klare: Hvor skal de gå hen, hvis I lukker stedet?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her