I sidste uge opdagede jeg, at vores børns Aula-data er hostet af Amazon. Det gælder også fortrolige informationer og følsomme personoplysninger, for eksempel hvis en lærer, en skolepsykolog og forældre har en dialog om et barns trivsel.

Lektor er forarget: Vores børns Aula-data bør ikke gemmes hos Amazon

Vi har satset kraftigt på opbyggelse af it-kompetencer de sidste 20 år, men vi er åbenbart stadig ikke dygtige nok til at hoste følsom data selv. Kan det virkelig være rigtigt?, skriver lektor på Københavns Universitet Jesper Balslev.

Arkivfoto: Ivan Boll
Vi har satset kraftigt på opbyggelse af it-kompetencer de sidste 20 år, men vi er åbenbart stadig ikke dygtige nok til at hoste følsom data selv. Kan det virkelig være rigtigt?, skriver lektor på Københavns Universitet Jesper Balslev. Arkivfoto: Ivan Boll
Lyt til artiklen

Først blev jeg forarget. Så tweetede jeg om min forargelse over Amazons opbevarelse af Aula-data.

Forargelse er ikke en konstruktiv måde at forholde sig til verden på, og lige denne forargelse er ikke timet godt, for nu er Aula allerede gået i luften.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her