Selvfølgelig har alle i løntilskud delt Lea Tolstrups frustration over, at de ikke fik en rigtig løn. Men hvis man ikke vil have løntilskudsstillinger, må man enten affinde sig med mindre kultur eller sætte budgetterne op.

Leder svarer arbejdsløs humanist: Løntilskud er hverken en kynisk eller hjerteløs udnyttelse. Det er nødvendigt

Alt respekt for Lea Tolstrups situation, men jeg kan som museal arbejdsgiver ikke genkende hendes beskrivelse, skriver kommunikationschef ved Skovgaard Museet, Lars Hamann Foto: Nima Taheri/POLFOTO
Alt respekt for Lea Tolstrups situation, men jeg kan som museal arbejdsgiver ikke genkende hendes beskrivelse, skriver kommunikationschef ved Skovgaard Museet, Lars Hamann Foto: Nima Taheri/POLFOTO
Lyt til artiklen

Som mangeårig leder ved kulturinstitutioner som Museum Jorn og Skovgaard Museet har jeg haft mange dygtige nyuddannede humanistiske kandidater ansat i løntilskud.

De er alle fortsat videre i deres karrierer inden for museer, kultur, byudvikling, projektledelse, marketing, journalistik, forlag – ja, en er endda endt i forsikringsbranchen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her