Efter over et år på dagpenge har jeg det, som om jeg flatliner i livet. Alt hvad jeg har udviklet af kompetencer og cv-design og ansøgningsteknik og kaffemødesnak har ikke udmundet i noget. Det er ikke en progression, ikke en opadgående kurve, men en lang, flad linje.

Dagbog fra dagpengeland: Sagsbehandleren kigger på mig og betegner min uddannelse som »en hobby – ikke en karriere«

Lea Tolstrup beskriver sit liv på dagpenge fra hun blev uddannet.  Foto: Nima Taheri/POLFOTO
Lea Tolstrup beskriver sit liv på dagpenge fra hun blev uddannet. Foto: Nima Taheri/POLFOTO
Lyt til artiklen

25. juli 2017

Jeg afleverer mit speciale og bliver med et tryk på en knap cand.mag. i moderne kultur & kulturformidling. Jeg fejrer det med en selfie og #nusmilerlivet. Jeg fejrer videre med bodegature med gode venner og en tur til Lissabon med min kæreste. Vi spiser skaldyr og får halsbetændelse og må stikkes i røven på et portugisisk hospital, hvor jeg kort tid inden kaster op i venteværelset. Alligevel er jeg fuld af forventninger til fremtiden.

September 2017

Jeg er til mit første møde på jobcentret. Jeg fortæller ivrigt og engageret om mine kompetencer; om at skrive og lave redaktionsarbejde. Sagsbehandleren kigger på mig og betegner det som »en hobby – ikke en karriere«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her