Få avisen i weekenden og fuld digital adgang for 199 kr./md. i op til 6 måneder.

Klumme afNoa Redington

Politisk kommentator

Jeg har svært ved at se, at folkeskolen igen bliver en attraktiv og moderne arbejdsplads, hvis ikke de mest kompetente og engagerede lærere får en markant bedre løn end i dag, skriver Noa Redington i denne klumme.

Danske børn er blevet dummere. Det er ikke noget, jeg tror. Det er noget, jeg ved

Lyt til artiklen

Nu kan man jo altid smide nogle formildende og opbyggelige pointer ind i ligningen, som at danske børn til gengæld er gode kammerater; at de er dygtige til at navigere på YouTube; at karakterer jo bare er en af mange variable, der siger noget om faglighed og intelligens; at man skal blive til noget og ikke til nogen; at konkurrencestaten har spillet fallit. Det er alt sammen rigtigt.

Det rokker bare ikke tøddel ved, at danske børn er blevet dummere. Dårligere til dansk og til matematik. Dårligere til at lære. Dårligere til at forstå verden.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her