0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

En uge, en kylling: Hvad jeg lærte af en uge på husmoderkost

Kan en kylling mætte en hel familie i en uge? Ja. Men kan vi forsvare at spise det? Ja.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mike Karlsson Lundgren
Foto: Mike Karlsson Lundgren

Her er mad til alle ugens hverdage.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I går tog jeg en 1 liters plastikbøtte ud af fryseren fyldt med kyllingefond. Bøtten var den sidste rest af et større madeksperiment, som jeg afprøvede for et par uger siden. Et bevis på, hvor meget mad der kan være i et dyr, hvis vi udnytter det til sidste dråbe.​

Klimakampen handler om at skære ned på kødet, og store firmaer fra Knorr til Beauvais er klar med kødfrie produkter: veggie boller og vego balls. Grøntsagsafdelingen i min lokale Irma skrumper til fordel for færdiglavede grønne alternativer, der skal gøre det nemt at leve grønt. Løsningen er åbenbart at klippe en pose op med ingredienser, ingen ved, hvor kommer fra.

Men der er også en tredje vej. Nemlig at kigge tilbage i historien. Tilbage til dengang, hvor pengene var små, og et dyr blev udnyttet til fulde. Dengang hvor alt blev strakt, og den sidste rest blev udnyttet.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce