Vi skal alle tage vores forholdsregler. Men hvad gør en fødselar, når der i vennekredsen breder sig en frygt for, at en af drengene potentielt kan være smittet med coronavirus?

Da der gik coronafrygt i min vens fødselsdag: »Jeg skal sgu vide det, hvis du har noget snask«

Ingen af os har tidligere haft til opgave at navigere i en virkelighed, hvor smitterisiko dikterer vores sociale liv. Så nu melder spørgsmålene sig. Foto: Peter Hove Olesen Foto: Peter Hove Olesen/POLFOTO
Ingen af os har tidligere haft til opgave at navigere i en virkelighed, hvor smitterisiko dikterer vores sociale liv. Så nu melder spørgsmålene sig. Foto: Peter Hove Olesen Foto: Peter Hove Olesen/POLFOTO
Lyt til artiklen

Jeg har glædet mig til de kommende måneders fester, fodboldkampe og festivaler siden sidste sommer. Jeg har billet til Folkemødet, Roskilde Festival og landsholdets EM-kamp på hjemmebane mod Rusland. På Facebook har mine venner og jeg i månedsvis skrevet sammen i separate tråde. En for hver begivenhed. Vi gejler hinanden op, og minder hinanden om, hvor vildt det bliver.

De seneste 14 dage har der været en absolut stilhed i trådene. Ingen tør tilsyneladende ødelægge stemningen og adressere frygten for, at intet af det bliver til noget. At coronavirussen vil gøre 2020 til året med forsømt forår og fraværende fadøl.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her