Regeringen er ved at lave ’en Merkel’ – en ny klimapolitik på forventet efterbevilling.

Henrik Kaufholz: Vi kommer ikke smid væk-kulturen til livs, hvis vi ikke begynder at insistere på kvalitet

Ting bør være lette at reparere. Det vil formentlig også gøre dem nemmere at skille ad til genbrug og genanvendelse. Måske skulle man bede erhvervsuddannelserne komme på banen her, skriver Henrik Kaufholz i denne klumme.  Arkivfoto Ole Lind
Ting bør være lette at reparere. Det vil formentlig også gøre dem nemmere at skille ad til genbrug og genanvendelse. Måske skulle man bede erhvervsuddannelserne komme på banen her, skriver Henrik Kaufholz i denne klumme. Arkivfoto Ole Lind
Lyt til artiklen

Mens jeg læste op på regeringens nye affaldsstrategi, måtte jeg bedrøvet sige farvel til min slagboremaskine. En Bosch-CSB 680-2E, der har tjent mig i 40 år i Bonn, Moskva, Lyngby, Berlin, København N, London og ikke mindst i vores fritidshus på Mors. Den opgav ånden under bygning af et brændeskjul.

Det mindede mig nemlig om noget, der ikke står i affaldsplanen: holdbarhed – kvalitet. Og reparationsvenlighed.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her