I første omgang blev jeg rasende, da en flok unge mennesker skabte en fest uden for mine vinduer. Men så opdagede jeg, at min vrede drejede sig om noget andet end støjgener.

Dorte Hygum: »Jeg længtes tilbage til at være det bekymringsfri unge menneske, jeg aldrig var«

Arkivtegning Claus Nørregaard
Arkivtegning Claus Nørregaard
Lyt til artiklen

Her til morgen er der kun en håndfuld tomme vinflasker, en træstub og en sammenstyrtet pavillon tilbage. I regn og blæst ligger de forladte rester af en fest uden for mine vinduer og venter på, at beboerne et sted højere oppe i ejendommen skal vågne, trække rullegardinerne op og overveje, om de har kræfter til at slæbe knoglerne ned i gården for at rydde op.

Trætte må de være. Jeg ved ikke præcis, hvornår Bluetooth-højtaleren blev bremset i at spille Lord Siva og Medina så højt, at jeg tror, jeg så fugle flygte fra træerne i gården, og jeg ved, festens deltagere var nødt til at råbe for at kunne høre hinanden.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her