0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nik og Jays producer: Google har udviklet sig til en regulær bølle, og deres metoder kan have katastrofale konsekvenser

Google vil som ejer af YouTube sænke betalingen til musikere med 70 procent. Det er absurd underbetaling. Musikbranchen skal stå sammen og lave et alternativ til YouTubes monopol.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mette Dreyer/Politiken-Tegning
Arkivtegning: Mette Dreyer/Politiken-Tegning
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Selskabets slogan var i mange år ’Don’t be evil’. Det var en hurtigvoksende techvirksomhed med rødder i det liberale åbentsindede miljø omkring San Francisco på USA’s vestkyst.

Men i 2018 blev sloganet officielt sløjfet. Man indså formentlig, at man ikke længere levede op til sit eget mantra. Og i 2020 må det stå klart for alle, at amerikanske Google har udviklet sig til en regulær bølle. Og selskabets bøllemetoder kan have katastrofale konsekvenser for både etablerede danske musikere og de unge talenters mulighed for at bryde igennem.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.