I dele af København er det nærmest livsfarligt at købe ind, for bilerne kan suse lige igennem byen. Hvornår gør politikerne noget ved det?

Lars Hedebo Olsen: Jeg hopper og springer for at overleve en tur i Netto. Bilisterne tror de kan suse lige igennem byen

Arkivtegning Philip Ytournel
Arkivtegning Philip Ytournel
Lyt til artiklen

Når jeg går i Netto, er jeg nærmest ved at blive kørt ned hver anden gang. Bedre er det ikke, hvis jeg vælger at gå over i Irma eller skal i Emmerys efter brød.

Jeg bor lige bag Vesterport Station i det indre København, og få meter væk løber Gyldenløvesgade og H.C. Andersens Boulevard lige igennem byen. Farten er høj derhenne, for mange biler skal igennem byen hver dag, og når de drejer fra Gyldenløvesgade og kører ned gennem Vester Søgade, Vester Farigmagsgade eller en af de andre sidegader, tror bilisterne tilsyneladende, at de kan fortsætte i samme høje tempo.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her