Hvad stiller man op, når man har fået nok af at høre om mutationer, aerosolskyer og den raspende lyd af respiratorer? Her er en vejledning.

Europakorrespondent: Virussen har ikke fået Kreuzberg ned med nakken

»I denne del af Berlin kan man ærligt talt godt blive urolig, hvis man ikke konstant hører lyden af politisirener. Visse lyde skal bare helst være der, for at man føler sig hjemme«. Arkivfoto Odd Andersen
»I denne del af Berlin kan man ærligt talt godt blive urolig, hvis man ikke konstant hører lyden af politisirener. Visse lyde skal bare helst være der, for at man føler sig hjemme«. Arkivfoto Odd Andersen
Lyt til artiklen

Nu er det nok. Jeg gider ikke skrive mere om corona. Men findes der overhovedet andet derude? Jeg griber frakken, tager elevatoren ned og går ud gennem porten. Det er trods alt stadig tilladt at gå en tur.

Jeg slentrer hen ad Reichenberger Strasse mod Kottbusser Tor, et knudepunkt, hvor tre gader krydser hinanden, og U1 og U3 skramler forbi på højbanen. Lige inden lyskrydset træder jeg til side for en ung afrikansk mand, der skrækslagen flygter fra en anden ung afrikaner.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her