Vi floppede med Ny Alliance, fordi vi var for dårlige. Men hvad vi ikke magtede, kan Løkke meget vel lykkes med.

Gitte Seeberg: Lær af vores fejl, Løkke, så vil du måske lykkes

Arkivtegning Roald Als
Arkivtegning Roald Als
Lyt til artiklen

Jeg følger som mange andre med stor interesse Lars Løkkes nye position som frisat politiker. Jeg har altid haft stor sympati for politikeren Lars Løkke. Meningerne står i kø, og han har altid elsket at debattere og se resultater. Hans kurs ved folketingsvalget i juni 2019 sikrede partiet 9 nye mandater. Men han havde glemt at tage andre i ed, og det gjorde ham til fortid i Venstre.

Jeg har selv været der, hvor Løkke står nu. Jeg var i 2007 med til at stifte Ny Alliance netop som et opgør mod fløjpolitikken. Anders Fogh Rasmussens (V) politik hvilede i et og alt på Dansk Folkepartis stemmer og velvilje, ganske som Mette Frederiksens politik i dag hviler på venstrefløjens stemmer. Dengang under Fogh rakte man ikke ind over midten. Og i dag fører Mette Frederiksen i meget store stræk også kun politik med venstrefløjen i de vigtigste sager.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her