0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Gitte Seeberg: Lær af vores fejl, Løkke, så vil du måske lykkes

Vi floppede med Ny Alliance, fordi vi var for dårlige. Men hvad vi ikke magtede, kan Løkke meget vel lykkes med.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Roald Als/POLITIKEN
Arkivtegning: Roald Als/POLITIKEN
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg følger som mange andre med stor interesse Lars Løkkes nye position som frisat politiker. Jeg har altid haft stor sympati for politikeren Lars Løkke. Meningerne står i kø, og han har altid elsket at debattere og se resultater. Hans kurs ved folketingsvalget i juni 2019 sikrede partiet 9 nye mandater. Men han havde glemt at tage andre i ed, og det gjorde ham til fortid i Venstre.

Jeg har selv været der, hvor Løkke står nu. Jeg var i 2007 med til at stifte Ny Alliance netop som et opgør mod fløjpolitikken. Anders Fogh Rasmussens (V) politik hvilede i et og alt på Dansk Folkepartis stemmer og velvilje, ganske som Mette Frederiksens politik i dag hviler på venstrefløjens stemmer. Dengang under Fogh rakte man ikke ind over midten. Og i dag fører Mette Frederiksen i meget store stræk også kun politik med venstrefløjen i de vigtigste sager.

Jeg genkender Lars Løkkes passion. Sådan havde jeg det selv. Det kan ikke være rigtigt, at Nye Borgerlige skal definere en borgerlig regerings politik, ligesom Enhedslisten er definerende for socialdemokraternes politik. Da vi stiftede Ny Alliance, blev det et tilløbsstykke. Der var andre end os partistiftere, der havde fået nok af fløjpolitikken.

Men jeg må også sige, at det ikke er noget nemt projekt, Løkke har kastet sig ud i. Men hvis han f.eks. lærer af vores fejl, kan det være, at projektet lykkes.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter