0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Mette Fugl: Endnu en boomerremover forsøger at blokere de ældres vej til ytringsfrihed

Den fulde onkel, de krænkelsesparate og krænkerne. Debatten om #MeToo er blevet opdelt i tåbelige stereotyper

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er typen, der i #MeToo-debatten gør et nummer ud af at krænke de krænkede. Og der er typen, der er for gammel til at navigere begavet på nettet og derfor står til familiefesten som den fulde og halvbitre onkel, der styrer showet. Jeg hedder Bent, Karsten eller Jytte og er født før 1965. Jeg kukkelurer bag røvbaldegardiner og har noget så latterligt som en stationær pc, hvorfra jeg spreder falske nyheder og ukvalificerede meninger. Udsagn, som mest består af udråbstegn og emojis. Det er, hvad evnerne rækker til.

Hvordan ved jeg det? Jeg har hørt det fra endnu en boomerremover. Altså en af den slags, der med en efterhånden trættende monotoni ønsker at blokere ældres vej til ytringsfrihed.

Denne gang kommer angrebet fra en kommunikationskonsulent. Sammen med en del andre yngre tager hun patent på sandhed og begavelse i tidens samtaler. Damen hedder Anne Kirstine Cramon. Tidligere kommunikationsrådgiver for Liberal Alliance og med et CV, der henviser til et væld af andre konsulentopgaver.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter