Jeg er en af de »gamle mænd« i lokalpolitik, som Line Vanggard Pedersen beskriver i sit indlæg 30. januar. Alligevel har jeg adskillige gange stemt på kvinder. Til folketingsvalg har jeg stemt på Lene Espersen, Line Vanggaard Pedersen og Mia Tang. Til kommunalvalg har jeg været så ubeskeden at stemme på mig selv. Jeg har siddet i vælgerforeningens bestyrelse i 20 år. De seneste år som formand.
Jeg kan på bestyrelsens vegne bekræfte, at Line Vanggaard Pedersen altid har passet sit byrådsarbejde til bestyrelsens fulde tilfredshed. Op til sidste folketingsvalg sagde hun selv fra som folketingskandidat med den begrundelse, at hun ikke mente, hun kunne overkomme valgkamp, byrådsarbejde, arbejde og familie. Når Line Vangaard Pedersen stillede op til posten som partiets borgmesterkandidat til det kommende kommunalvalg, har hun sikkert vurderet, at det kunne hun nok klare. Var hun blevet valgt, havde hun sikkert også gjort det. Derfor er vi meget kede af, at hun i skuffelse over sit nederlag har forladt os.