Salget af vinylplader vokser og har overhalet den døende cd.

Vinyl er det nye sort: Spotify er for kønsløst og kedeligt

Hvad ønsker du dig til jul? Selvfølgelg nogle nye plader. Heldigvis er der masser af butikker for den slags igen, hvor imod det er svært at opdrive en cd. Foto fra Amager Records..  Foto Miriam Dalsgaard
Hvad ønsker du dig til jul? Selvfølgelg nogle nye plader. Heldigvis er der masser af butikker for den slags igen, hvor imod det er svært at opdrive en cd. Foto fra Amager Records..  Foto Miriam Dalsgaard
Lyt til artiklen

Så står vi her igen. Skulder ved skulder, mens fingrene hastigt bladrer gennem kassen med et nysgerrigt blik skråt ned på indholdet. For det kunne jo være, at man stødte på en gammel ’ven’ dernede. Eller noget vildt sjældent.

Nogle gange sker det for mig på en plademesse, et loppemarked, i en vinylforretning, at jeg kommer til at kigge op. Se på andre med en vis veneration for dem. Omkring mig står unge af alle køn. Men unægtelig især andre mænd med samme grånende hårfarve med brillen skudt op i frisuren, så den hurtigt kan vippes ned på næsen, hvis noget pludselig kræver et nærmere studium, årenes vægt på skuldrene og samme rutinerede arbejde gennem kasse efter kasse.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her