Slutrunden i VM i Qatar er en skændsel for fodbolden, for klimaet, for kvinders og minoriteters rettigheder og ikke mindst for slavegjorte migrantarbejderes rettigheder. Så når hverken DBU eller politikerne reelt vil gøre noget, må fansene træde til, mener fodboldfan, vicevært og borgerforslagsstifter Casper Fischer Raavig.

Fodboldfan: »Vores deltagelse i Qatar vil stå som en af de helt store skamfulde begivenheder i vores tid«

Når landsholdsspillerne går på banen i Parken, kan de spille med ren samvittighed. Det kan de ikke i Qatar, mener Casper Fischer Raavig.  Foto: Tilde Døssing Tornbjerg
Når landsholdsspillerne går på banen i Parken, kan de spille med ren samvittighed. Det kan de ikke i Qatar, mener Casper Fischer Raavig. Foto: Tilde Døssing Tornbjerg
Lyt til artiklen

Det er første gang, jeg blander mig i Qatar-debatten. Og så på landsdækkende tv. Jeg venter på at blive kaldt op til studiet med udsigt til Tivoli i baggrunden, hvor Tv 2 laver ’Go’aften Danmark’.

En tilrettelægger havde fulgt med på Twitter i min kritik af FCK’s planer om at lave træningslejr i Dubai, så han kontaktede han mig for at høre, om jeg havde en holdning til VM i Qatar. Det må man sige, jeg har. Jeg havde læst de første rapporter fra 2015 fra Amnesty International og Human Rights Watch om de elendige arbejdsforhold, så jeg følte mig nogenlunde klædt på til debatten og havde mit skyts klar.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her