I jagten på den perfekte mand rejser kvinder fra hele verden til Sydkorea. De fleste forlader landet skuffede.

Korrespondent: Sydkoreanske mænd tiltrækker kvinder verden over. De fleste bliver slemt skuffede

Sydkoreanske mænd er i høj kurs – og det skyldes måske dygtige filminstruktører og en blankpoleret underholdningsindustri. Foto Marius Renner
Sydkoreanske mænd er i høj kurs – og det skyldes måske dygtige filminstruktører og en blankpoleret underholdningsindustri. Foto Marius Renner
Lyt til artiklen

Jeg hørte engang, at op til 20 japanske turister hvert år hjemsendes fra Paris af den japanske ambassade, fordi de er blevet ramt af ’Paris-syndromet’. Det er en mental lidelse, der næsten udelukkende rammer japanere, og årsagen er et ekstremt kulturchok over, at Paris ikke er en så romantisk by, som turisterne havde forestillet sig. De skuffede turister bliver af ambassaden sendt hjem sammen med en læge for at sikre sig, at de kommer sig over chokket.

I disse dage, hvor Sydkorea endeligt har fjernet corona-karantænekravet og åbnet landegrænserne for turister, er jeg begyndt at overveje, om vi snart kan tale om ’Seoul-syndromet’. For jeg oplever flere og flere (kvinder) rejse til Sydkorea i håbet om at træde ind i et k-drama, en sydkoreansk tv-serie. Hvor den perfekte Mr. Right står klar til at byde dem velkommen med åbne arme.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her