De elever, der nu modigt står frem og fortæller om mobning og overfald på Herlufsholm, fortjener, at vi, der har kendt til lignende mobbekulturer, stiller os frem og deler vores historier. De skal ikke stå alene, og de skal vide, at det, der er overgået dem, er de voksnes ansvar, ikke deres.
Mit Herlufsholm var et gymnasium i Aalborg
De elever, der nu modigt står frem og fortæller om mobning og overfald på Herlufsholm, fortjener, at vi, der har kendt til lignende mobbekulturer, stiller os frem og deler vores historier. De skal ikke stå alene, og de skal vide, at det, der er overgået dem, er de voksnes ansvar, ikke deres.
Mit Herlufsholm var et gymnasium i Aalborg
Foto: Anne-marie Steen Petersen/POLITIKEN
Lyt til artiklen
Henter...
Jeg har for længst lovet mig selv, at jeg ville bakke op ved at dele min historie, hvis afdækningen af en ikke så fjern fortids mange usunde miljøer nåede til uddannelsesverdenen, og den er nu nået til Herlufsholm. Jeg ønsker på ingen måde rampelyset, og mange af de beretninger om vold og seksuelle krænkelser på Herlufsholm er langt værre end det, som jeg var udsat for.
Men de unge mennesker, der nu modigt står frem på en måde, som jeg og andre ikke gjorde, skal ikke føle, de er alene.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.