Grov mobning er langtfra kun et problem på kostskolen Herlufsholm. Forleden skrev debattør og klummeskribent Camilla-Dorthea Bundgaard om sine egne oplevelser med mobning. Indlægget sparkede gang i en debat på Politikens facebookside, hvor mange delte deres egne oplevelse af mobning på skoler, gymnasier og universiteter. Vi har samlet et udpluk af de mange historier.

Mit Herlufsholm var ...

Arkivtegning  Anne-marie Steen Petersen
Arkivtegning Anne-marie Steen Petersen
Lyt til artiklen

Rikke Leonora Mikkelsen, 43 år

»Min historie starter i en lille landsby med de bedste rammer for en lykkelig barndom. Det ændrede sig, da jeg startede i skole. Jeg var den yngste i klassen, men alle mente, at jeg sagtens kunne klare det, fordi jeg var sprogligt dygtig. Det var, før man vurderede et barns sociale evner. Måske var de ikke gode, eller måske mistede jeg livsmodet, da skolens sadistiske virkelighed ramte mig. Måske mistede jeg evnen til at være socialt kompetent, fordi jeg blev ydmyget, nedgjort og trampet på«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her