Folketingsmedlem og integrationsordfører for SF, Halime Oguz, har selv arbejdet på skoleinstitutioner og set, hvor meget lærere og pædagoger knokler for at give udsatte børn gode livsmuligheder. Derfor er det ifølge hende først og fremmest et personligt ansvar, når integrationen fejler.

Halime Oguz: »Der er nogle kræfter og miljøer i Danmark, der faktisk ikke ønsker integration«

Arkivfoto. Foto: Henriette Dæhli
Arkivfoto. Foto: Henriette Dæhli
Lyt til artiklen

For tiden bliver det på Politikens debatsider diskuteret, om det er den enkeltes ansvar, når man ender i hård kriminalitet, eller om det skyldes samfundet. Folketingsmedlem for SF og integrationsordfører Halime Oguz mener, det er et personligt ansvar:

»Jeg ved godt, der er mange - både minoritetsetniske og nogle etniske danskere - der hele tiden gerne vil give andre skylden. Skolen, pædagogerne, socialmedarbejderne. Men jeg har selv arbejdet på skoler som tolk og integrationsvejleder, og jeg har set, hvordan de her lærere og pædagoger knokler hver evig eneste dag for at give udsatte børn gode muligheder«, pointerer Halime Oguz og uddyber:

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her