Mens politikerne kappes om at finde flere hænder og hoveder til et hungrende arbejdsmarked, undrer forfatter Lean Pejtersen sig: Hvordan kan nogen politiker tro, at udsigten til, at flere skal arbejde mere og længere, kan vække begejstring? Han efterlyser et oprør mod et moderne arbejdsmarked, der efterlader arbejdskraften stresset, vred og magtesløs.
Forfatter: Arbejdet overskrider grænserne for, hvad kroppen og familielivet kan klare
Arkivtegning Philip Ytournel
Lyt til artiklen
Henter...
»Jeg kiggede bare ud i luften, når der ikke var nogen i butikken, i stedet for at støvsuge, jeg meldte mig til at hente varer i kælderen, jeg stjal en cola, jeg tog en rygepause og gik ud på lageret for at tørre øjnene. Jeg gav en gratis kop kaffe til nogen, jeg kendte, og begyndte alligevel at græde, jeg gemte mig i en hule, vi havde bygget som en teambuildingsøvelse, så min chef ikke kunne finde mig, så lå jeg der og tænkte over, hvad der var galt«.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.