Bibelen er propfyldt med løgnehistorier. Lad os få en bredere religionsundervisning, så jeg kan lære, hvorfor en af mine klassekammerater ikke spiser svinekød, frem for at høre løgnehistorierne.

10-årig folkeskoleelev råber op: Kristendom bør afskaffes i de danske skoler og erstattes med religion

En 1. klasse begyndte i 2011 at undervise i andre religioner end kristendom i Kristendomsundervisningen. Det gav dengang anledning til stor debat. Foto: Niels Hougaard
En 1. klasse begyndte i 2011 at undervise i andre religioner end kristendom i Kristendomsundervisningen. Det gav dengang anledning til stor debat. Foto: Niels Hougaard
Lyt til artiklen

Min lillesøster Olga, som går i 1. klasse, kom en morgen til mig og sagde: »Det, vi lærer i kristendom, passer ikke«.

Jeg spurgte hende, om hendes kristendomslærer havde sagt, at det kun var nogen, der troede på historierne fra Bibelen, og at man ikke behøvede at tro på det. Og så sagde Olga, at det havde hun ikke sagt noget om. Så jeg spurgte kristendomslæreren, om det, min lillesøster havde sagt, var rigtigt. Og det mente læreren ikke. Jeg tror, at hendes lærer har sagt det, men at hun overhovedet ikke havde sagt det tydeligt nok.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her