Til min store overraskelse er min bog om, hvordan diktaturer ender, blevet en bestseller i Rusland.

Russisk forfatter: Helt almindelige russere er pludselig blevet meget interesserede i min bog

Russernes interesse for bogen 'Regimets afslutning' viser, at den politiske energi i Rusland har fået et nyt afløb. Det skriver journalist og seniorforsker Aleksandr Baunov, der er forfatter til bogen.  Tegning Maxime Mouysset
Russernes interesse for bogen 'Regimets afslutning' viser, at den politiske energi i Rusland har fået et nyt afløb. Det skriver journalist og seniorforsker Aleksandr Baunov, der er forfatter til bogen. Tegning Maxime Mouysset
Lyt til artiklen

Det føles en smule pinligt. Normalt skriver jeg klummer om forhold i russisk politik – grundlaget for støtten til Putin, Kremls mediestrategi og russisk udenrigspolitik. Nu skriver jeg noget overrasket pludselig om noget andet: min egen bog.

Bogen, der er på russisk og har været tre år undervejs, udkom i slutningen af januar og blev hurtigt en bestseller i Rusland. Det første oplag blev udsolgt på ingen tid, og siden er der kommet endnu tre. Der er ikke mange af de tilbageblevne medier i Rusland, der har vovet at skrive om min bog, men der har været enorm interesse for den på sociale medier, og den er blevet anmeldt i mange russisksprogede medier uden for Rusland. Selv om det føles akavet, må jeg bare sige, at bogen objektivt set er blevet lidt af et fænomen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her