Det er midsommer, og som altid er der nok at gøre, men det er en fryd at vælge nogle af pligterne fra.

Dorte Hygum Sørensen: Lige nu vil jeg bare trække rosens duft helt ind

God trivsel er blevet et mål efter år med udbredt mistrivsel. Og hensigten får reel politisk opbakning, skriver Dorte Hygum Sørensen.  Arkivtegning  Philip Ytournel
God trivsel er blevet et mål efter år med udbredt mistrivsel. Og hensigten får reel politisk opbakning, skriver Dorte Hygum Sørensen. Arkivtegning Philip Ytournel
Lyt til artiklen

Da den lille vandkande er tømt i krukkerne med pelargonie, dahlia og petunia, sætter jeg mig et øjeblik på en stol midt på det solsvedne græs, hvor smørblomster lyser op.

Det er så tidligt på dagen, at der stadig er ro. Det næste kvarters tid er morgentrafikken ind mod byen så døsig, at travle fugles sang kan konkurrere med larmen fra den. Og først endnu senere blandes lyden af bremsende og accelererende biler med summende børnestemmer på vej i skole eller børnehave, begge ligger lige på den anden side af den store vej.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her