Trine Rahbek er adoptant. Men efter de mange anklager om ulovligheder i adoptionssager er hun fortaler for et permanent stop for international adoption. »Jeg ved godt, at det kan lyde vildt, for jeg er jo er dybest set modstander af det, der har skabt min egen familie, og den ville jeg ikke undvære for noget i verden«, siger hun.

Adoptivmor: »Hvis jeg havde vidst det her, inden vi adopterede, havde jeg ikke kunnet gøre det«

Foto: Miriam Dalsgaard
Foto: Miriam Dalsgaard
Lyt til artiklen

Trine Rahbek og hendes mand var lykkelige, da de i 2012 efter flere års ventetid endelig kunne adoptere deres datter.

»Det var den vildeste tid i mit liv. Det var fuldstændig fantastisk at få et barn. Vi elskede at være blevet forældre. Som alle andre børnefamilier manglede vi søvn, og vi brugte alle vores kræfter på at passe bedst muligt på vores datter, men vi var megaglade. Megalykkelige«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her