Debatindlæg afNiels Barfoed

Forfatter, dr.phil.

En bane uden så meget som en eneste reklame for Rema 1000 skulle vise sig at løfte håndbolden og gøre spillet til den skønne, skarpe, uforstyrrede kappestrid, som det skal være

Forfatter: Det var et genkendelsens chok, da jeg lukkede op for en OL-håndboldkamp

Lyt til artiklen

En klog iagttager af nutiden har sagt, at livet i vore dage går ud på at stille sin opmærksomhed til rådighed for hvilken som helst tyv. Vores opmærksomhed er guldet i en verden fuld af lyster til at tiltrække den, beslaglægge den, bruge den, omsætte den døgnet rundt, her og der og allevegne.

Al færdsel på internettet sker på eget ansvar. Man bevæger sig i en kulsort nat med en sværm af vampyrer omkring sig; i en lille uundværlig æske i hånden på alle, særlig børn, bliver der uafladeligt lokket, tryglet og truet: Se mig, anskaf mig, køb mig, aflever dig! Kom nu!

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her