Debatindlæg afNiklas Holm-Larsen

Tekstforfatter

Alt for ofte glemmer vi selve oplevelsen, når vores møde med naturen sker med henblik på det perfekte billede af den. Lige så snart du hiver telefonen frem, er øjeblikket ødelagt.

Vandrer: Jeg er stoppet med at tage billeder som det her, og det bør du også

Lyt til artiklen

Her på det seneste har jeg tænkt over, om vores konstante trang til at dele alt på de sociale medier har ødelagt glæden ved naturen. Er vi mere optagede af at fange øjeblikket end at være i det? Og hvordan påvirker det naturen, når den går viralt?

Før i tiden tog jeg på ferier og vandreture med mit kamera, fordi jeg ville vise familien og vennerne de flotte steder. Jeg brændte endda DVD’er med slideshows og musik. Men så kom Facebook og Instagram på banen. Det blev go-to-platformene for deling af feriebilleder. I dag deler jeg ligesom så mange andre mine oplevelser på de sociale medier, og jeg er blevet i tvivl om, hvorvidt vi tager ud i naturen for vores egen skyld eller for andres.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her