Debatindlæg afBettina Post

Socialrådgiver

Den altovervejende årsag til, at jeg bare lallede ud af skolen, var, at der ikke var nogen, der interesserede sig for, hvad jeg gjorde.

Bettina Post: Jeg kunne være blevet topforsker

Lyt til artiklen

Jeg er nogenlunde jævnaldrende med to af de tre ’topforskere’, som på forsiden af Politiken 15. september skriver, at hvis regeringens uddannelsespolitik havde været gældende, da de gik i skole, var de næppe blevet de fine forskere, de ubetinget er.

Min umiddelbare tanke, da jeg læste indlægget, var, at jeg nok heller aldrig var blevet til noget, hvis min folkeskoleeksamen skulle have vist vejen. Jeg er rundet af en håndværkerslægt, hvor mændene uddannede sig til snedkere, blikkenslagere og tømrere, og hvor kvinderne passede hjemmet og måske havde et job, som gik ud på det selvsamme. Der var ikke rigtig nogen, der forventede noget af mig, og det prægede mine præstationer.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her