Debatindlæg afJaphet William Gutierrez-Eichel

cand.scient.pol.

Meget af det, der efter europæerne og amerikanske storbyvælgere mening taler imod Trump som USA’s præsident, er netop det, der udgør fundamentet for hans enorme popularitet.

Hvordan kan han være så populær, når han bryder loven og er utro? Svaret er: Netop derfor

Lyt til artiklen

Jeg er amerikansk gift og er for tiden bosat i New York, og herfra jeg kan konstatere, at mange af de europæiske mediers valganalyser ofte anskuer Trump fra en storbycentrisk narrativ. Bevæger man sig uden for disse elitecirkler, er Trump et enormt stærkt navn, hvilket kan forbløffe. For mit eget vedkommende må jeg konstatere, at det ikke var tiden, jeg tilbragte på Harvard University, der lærte mig om USA. Det gjorde derimod min barsel, hvor jeg var sammen med min amerikanske svigerfamilie.

Trumps tilhængere kommer fra områder og samfundslag, der sjældent bliver hørt, hvilket også forvrængede meningsmålingerne i 2016, der havde gjort Hillary Clinton til vinder.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her