Debatindlæg afHans Aage

Pensioneret professor i nationaløkonomi, RUC, ph.d., dr.polit.

Ukraine kunne ikke komme ind i Nato, men intet forhindrede Nato i at komme ind i Ukraine.

At kalde min kronik for russisk propaganda er en stor misforståelse

Lyt til artiklen

Tak til Politiken for omsider at give plads til en reel debat om den tragiske broderkrig i Ukraine, herunderen Kronik 28.11. af Morten Lassen, der tager til genmæle mod min Kronik 11.11.

Først nogle småting: Om mit synspunkt skriver Morten Lassen: »Tydeligere kan Putins propaganda nok ikke formuleres på dansk«. Så er alt sagt, for vi ved jo alle sammen, at alt, hvad Putin siger, er løgn, og alt, hvad vi og Nato siger, er sandt. Nogle fejlciteringer i Kroniken må korrigeres. Jeg skriver ikke, at Vesten ønskede krigen, at Ukraine er nazistisk, at invasionen er berettiget, at James Bakers Not One Inch var en »lige lovlig kvik bemærkning«, eller at Ukraines fjernelse af statuer af Pusjkin er beklagelig (jeg skriver slet ingenting om statuer eller buster).

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her