Debatindlæg afMorten Kirkskov

Skuespilchef på Det Kongelige Teater

Det lyder, som om Alexander Vesterlund faktisk har haft en stærk emotionel reaktion på vores trekantsdrama.

Skuespilchef: En ud over alle grænser dårligt skrevet anmeldelse

Lyt til artiklen

Jeg er fuldstændig klar over, at jeg risikerer at fremstå som en kunstnerisk chef, der ikke tåler dårlige anmeldelser – det får så være, men er ikke tilfældet.

Hvad jeg derimod har svært ved at tåle eller respektere, er dårligt skrevne anmeldelser. Politikens Alexander Vesterlund er en af de bedst leveringsdygtige inden for den genre, og efter hans ud over alle grænser dårligt skrevne dårlige anmeldelse af forestillingen ’Eks’ – krydret med bitre erfaringer fra hans eget privatliv – må jeg være så fri at stille spørgsmålet: Hvorfor skal publikum og Politikens læsere gang på gang belemres med Alexander Vesterlunds slatne begejstring, endsige mangel på interesse for den kunstart, han ad besynderlige veje er endt med at anmelde?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her