I godt og vel 10 måneder har jeg været skipper på en 47 fods sejlbåd og har sejlet godt 8.000 sømil fra Maldiverne til Brasilien. Jeg har været nogle af de mest øde steder i verden og har ofte haft flere uger uden adgang til internet.
Hverdagen var fyldt med praktisk arbejde på båden, kulturelle oplevelser på land og sejlads. Hver morgen havde jeg tid til at sætte mig på dækket, trække vejret helt ned i maven og nyde roen og solopgangen med en kop kaffe i hånden. Alt tager længere tid på en båd, og det sidste, der blev prioriteret, var at tjekke telefonen. Det betød også, at jeg på min rejse levede stort set uden nyheder. Ingen gule bjælker, ingen notifikationer fra nyhedsapps og hele måneder uden at overveje, hvad der skete i det politiske landskab, hvordan den amerikanske valgkamp forløb, eller hvordan det mon stod til med arbejdsmiljøet hos Moderaterne.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.