Debatindlæg afMinna Stokholm Daugaard

Højskoleelev

Tamponen er et torturmiddel, sex skal overstås, og folk omkring mig gider ikke høre mere. Alligevel sidder jeg på toilettet med en kold klud på vulvaen i timevis eller går grædende hjem fra arbejde i smerte og uvished.

Højskoleelev: For rigtig mange kvinder er tamponen et torturmiddel

Lyt til artiklenLæst op af Minna Stokholm Daugaard
05:43

Der er desværre ikke penge nok til at forske på området, så vi kan ikke sige med sikkerhed, hvorfor du har kroniske smerter i underlivet, og din livskvalitet er styrtdykket. Men hej, unge kvinde, de fleste af dine medsøstre siger, at deres smerter forsvinder efter to år, så her er to Panodil og en bedøvelsescreme. Var der andet?

De fleste ville gå fra deres læge med åben mund og store øjne, hvis de blev mødt af lignende svar efter at have opsøgt hjælp. Men efter utallige udsagn som ’det er måske noget psykisk’, ’prøv at slappe mere af under sex’, ’husker du at drikke nok vand?’, ’vi har desværre ikke fundet noget afvigende fra dine testresultater’, kommer ordene desværre ikke som nogen stor overraskelse for mig.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her