Debatindlæg afKonrad Juul

Studerende

Kan det virkelig passe, at vi ikke kan udsætte vores egne behov bare 10 minutter og nyde fællesskabet? Det er på tide at sige fra.

Ung mand: Kø-forbrydere vidner om en ærgerlig samfundstendens

Lyt til artiklen

I mineår som ungt menneske i det københavnske natteliv har jeg været til en del private fester, hvor dj’en er en computer eller telefon, som er forbundet til en højtaler. Uanset om det har været gymnasiefester, fødselsdage eller nytårsaftener, er der en tendens, der bliver ved med at præge de musikalske bidrag til sådanne begivenheder. Nemlig, at vores tålmodighed er blevet så rådden, at man ikke engang kan sætte sin sang i en kø uden at såkaldte ’kø-forbrydere’ spolerer den ved at sætte deres eget sangvalg forrest.

Og ja, jeg har selv – så sent som i lørdags – ageret synder, da jeg i min berusede tilstand ville høre ’A Place with No Name’ af Michael Jackson og valgte at forbise mine venners valg for at tilgodese mit eget.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her