Debatindlæg afLis Arnkjær

Sosu-studerende og tidligere it-projektleder

Politikerne vil have et Danmark i balance. Som højtuddannet skal man kunne arbejde i udkanten, siger de. Men min erfaring siger mig, at der er langt, til det mål er indfriet.

Da jeg flyttede til Sønderjylland, troede jeg, at det ville blive nemt at fortsætte min karriere – jeg tog fejl

Lyt til artiklen

De seneste mange år har vi hørt på, at Danmark skal i bedre balance. Vi skal flytte uddannelses- og arbejdspladser til yderkommunerne, det hele skal ikke blive i hovedstaden eller i universitetsbyerne. Det giver mening, når politikerne og alle de mange kloge mennesker med fine titler står der på tv og siger det. Men mine oplevelser på det danske arbejdsmarked viser, at det i høj grad er blevet ved tanken.

Jeg har de seneste 13 år arbejdet med ledelse af store it-projekter i Irland, og hvis man læser de danske medier, er ledelse af den slags projekter da vist noget, man godt kan bruge i Danmark. Så da jeg flyttede til Sønderjylland for et halvt års tid siden, forestillede jeg mig, at det ville blive en smal sag at fortsætte min karriere.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her