Rico Roswallhar delt denne artikel med dig. Som abonnent kan du frit dele artikler med familie og venner - det kræver kun, at de logger ind eller opretter en profil.

Rico Roswallhar delt denne artikel med dig. Som abonnent kan du frit dele artikler med familie og venner - det kræver kun, at de logger ind eller opretter en profil.

Foto: Katrine Noer/Katrine Noer

Det er ikke omsorgsfuldhed, der får din arbejdsgiver til at blande sig i din vægt. Det er strukturel diskrimination forklædt som selvfed omsorg.

»Vi har i ledelsesgruppen snakket lidt om din størrelse«, sagde min chef til mig. Så famlede jeg efter ordene

Foto: Katrine Noer/Katrine Noer
Lyt til artiklen

Den sidste samtale i mit praktikforløb i et kontorjob mundede ud i en fastansættelse. Vi havde givet hånd. Smilet. Jeg var glad, men så faldt den. Bemærkningen. Min chef så mig i øjnene og sagde de ord, der forvandlede mit gåpåmod til en klump i halsen.

»Vi har i ledelsesgruppen snakket lidt om din størrelse«. Deres bekymring var, om min størrelse kunne føre til flere sygedage.

Rico Roswallhar delt denne artikel med dig. Log ind eller opret en profil, for at læse den.

Opret profilHar du allerede en profil?Log ind her

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her