Debatindlæg afMagnus Frank

Konsulent

Jeg tror slet ikke på mental load, det handler om opgavefordeling. Det handler om et større følelsesmæssigt behov hos kvinderne for at blive anerkendt for deres indsats for familien.

Mand om mental load-debatten: Vi kan jo altid bytte. Så tjekker jeg Aula, og du pudser sokkel?

Lyt til artiklen

Når jeg læser Timme Bisgaard Munks indlæg om kvinders usynlige sociale arbejde, får jeg lyst til at spørge: Hvor er mændenes arbejdsbyrde i debatten? I min dagligdag er det sådan, at når noget er tungt, beskidt eller hårdt, så er det mandens opgave.

Nuvel, alle familier forskellige, men jeg vil vove pelsen og sige, at mænd skal gøre bil ren, tanke den, sørge for sommer- og vinterdæk, slibe og oliere borde og terrasser, pudse sokkel, nye fuger, male stakit, ordne have, inspicere tagrender, køre ud med storskrald, smøre hængsler, bore, hænge op, tage ned, spartle, male, flytte tunge ting frem (og tilbage), alt, der har at gøre med et byggemarked, ordne cykler, hente nye møbler, sørge for øl og vand, og alt muligt andet oven i den evigt tilbagevendende støvsugning, opvask og indkøb, som manden naturligvis også deltager i.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her