Når jeg læser Timme Bisgaard Munks indlæg om kvinders usynlige sociale arbejde, får jeg lyst til at spørge: Hvor er mændenes arbejdsbyrde i debatten? I min dagligdag er det sådan, at når noget er tungt, beskidt eller hårdt, så er det mandens opgave.
Nuvel, alle familier forskellige, men jeg vil vove pelsen og sige, at mænd skal gøre bil ren, tanke den, sørge for sommer- og vinterdæk, slibe og oliere borde og terrasser, pudse sokkel, nye fuger, male stakit, ordne have, inspicere tagrender, køre ud med storskrald, smøre hængsler, bore, hænge op, tage ned, spartle, male, flytte tunge ting frem (og tilbage), alt, der har at gøre med et byggemarked, ordne cykler, hente nye møbler, sørge for øl og vand, og alt muligt andet oven i den evigt tilbagevendende støvsugning, opvask og indkøb, som manden naturligvis også deltager i.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.