Der er pludselig flere penge på kontoen i Finansministeriet. Vi bliver altså rigere, samtidig med at vi skal sprinte og spare. Det er tydeligvis frustrerende for mange, skriver politisk rådgiver, Sune Steffen Hansen. Foto: National Crime Agency

Mange danskere forstår ikke Christiansborgs tekniske råderumsberegninger. Men de kan konstatere, at politikerne igen og igen ’finder’ milliarder, samtidig med at kravene til befolkningen stiger. Det koster på vælgernes tillid til politikerne.

Tilliden knækker, når milliarderne pludselig er der

Der er pludselig flere penge på kontoen i Finansministeriet. Vi bliver altså rigere, samtidig med at vi skal sprinte og spare. Det er tydeligvis frustrerende for mange, skriver politisk rådgiver, Sune Steffen Hansen. Foto: National Crime Agency
Lyt til artiklen

»Når de virkelig gerne vil finde penge, så gør de det. Det synes jeg er mærkeligt«.

Ordene kom fra en kvinde i en af mine fokusgrupper tilbage i det tidlige forår. Vi sad i et mødelokale tæt på Kultorvet i København. I første omgang tænkte jeg ikke videre over det.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her