Debatindlæg afMathilde Kjær Hansen

Journalist & cand. mag i Sprogpsykologi. Til dagligt freelance journalist, tilrettelægger og kommunikatør

Det lader til, at når det kommer til at finde kærligheden, så er det mig, der stadig kun er midt i 30’erne, der virkelig kan lære noget. Tak til ’Hotel Romantik’ for at minde mig om noget meget vigtigt.

Jeg bliver mindet om noget vigtigt: at kærlighed kan være så simpel, når man skræller alt det fra, vi komplicerer den med

Lyt til artiklen

Endnu en sommerferiedag er gået, og den føles lidt som spildt, når det igen i dag har regnet nonstop. Jeg bider tænderne sammen af bitterhed over, hvordan vores to vådklamme tornadobørn på få minutter igen har splittet vores alt for lille, lidt for mørke lejlighed ad i rod og kaos – kun afbrudt af plageri, konflikter og konstant brok over, at de altså viiirkelig keder sig.

Det hele er meget langt fra den forestilling, jeg havde om vores sommerferie; drømmen om bomuldskjoler og åbne skjorter på vores solkyssede sommerhud – os omkring et langbord med andre vennepar på lune, lange aftener i sommerlandet – omgivet af børn, der var glade, tilfredse og rigtig gode til at underholde sig selv – mens hvidvin blev til drinks, og børnene selv satte en film på, indtil de faldt i søvn arm i arm, glade, mætte og tilpas stimulerede af sommersol, saltvand og jordbær med fløde.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her