Debatindlæg afKasper Stisen

Kandidat til kommunalvalget i København (S)

Det er vigtigt, at vi får sagt så tydeligt, som vi kan, at religiøs undertrykkelse aldrig vil blive accepteret i Danmark. For her må man elske, hvem man vil.

Din homofobi er ikke velkommen

Lyt til artiklen

Jeg betragter mig selv som robust, men jeg var ikke klar til den bølge af had, jeg vågnede op til den morgen, da jeg i nyhederne kunne læse, at kun hver femte danske muslim mener, at sex mellem to personer af samme køn er moralsk acceptabelt. Tallene er fra en ny undersøgelse fra Statens Serum Institut med svar fra over 31.000 danskere.

Jeg vidste, at homofobi var mere almindelig blandt muslimer end i den øvrige befolkning, men det kom som et chok for mig, hvor stor foragten er. Kun én ud af fem danske muslimer mener, at jeg er et moralsk acceptabelt menneske. Heldigvis gælder det ikke for alle danske muslimer, men mange betragter os homoseksuelle som forkerte. De ønsker, at deres børn aldrig bliver som os. Ikke fordi vi gør noget kriminelt, men fordi vi elsker den, vi elsker.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her