Forrige weekend fik jeg en tiltrængt pause fra verdens mørke og elendighed, da skammen pludselig trådte frem fra glemslen og ind i det gyldne rampelys på den globale scene. Andy Byron, administrerende direktør for Astronomer, en hidtil ukendt techvirksomhed, valgte at forlade sin stilling. Det er ikke, fordi jeg fryder mig over, at nogen føler sig tvunget til at sige op, men der var noget forfriskende over at erfare, at nogen et sted i verden tog ansvar for sine handlinger, selv om han sandsynligvis ikke havde noget valg.
Andy Byron blev ved en Coldplay-koncert i forrige uge fanget på kyssekameraet i en tæt omfavnelse med virksomhedens HR-chef, Kristin Cabot. Andy Byron er gift, men ikke med Kristin Cabot. Ikke at det vedkommer os – de er samtykkende voksne, og den almindelige opfattelse i den verden, jeg er vokset op i, er, at den slags udelukkende er en sag mellem de pågældende personer og deres familier.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.