Debatindlæg afDaniel Elmann

Kandidat til kommunalvalget for Liberal Alliance i Roskilde

Sabbatår kan hjælpe unge med at finde deres egen vej og mindske presset fra samfundets forventninger.

Ung LA’er: Jeg tog to sabbatår. Jeg burde have taget flere

Lyt til artiklen

Mange unge mennesker skynder sig gennem uddannelsessystemet, fordi presset på deres skuldre aldrig har været større. Jeg tog i stedet to sabbatår på McDonald’s, hvor jeg stegte bøffer, serverede mad og gav gæsterne et glad smil på læben. Derfor burde flere unge give slip på forventningspresset, trække vejret helt ned i maven – og turde tage ét eller flere sabbatår.

Jeg husker tydeligt, da klokken slog 5 om morgenen på min iPhone i de kolde vintermåneder. Jeg skulle tidligt op, fordi jeg skulle være med til at åbne McDonald’s. Jeg cyklede altid frem og tilbage med både for- og baglygte tændt. Når jeg mødte ind, havde jeg altid morgenvagt med den samme gode og glade kollega, som fik én til at smile, uanset hvor tidligt det var.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her