Debatindlæg afChloé Courage Fjelstrup-Matthisen

Grundskoleelev og elevrepræsentant, bl.a. i Danske Skoleelever, Københavns Fælleselevråd og Alternativets Unge

Krig, klimakrise og politisk magtmisbrug fylder mit feed. Jeg er 13 år og vokser op med frygt i stedet for fremtidshåb, fordi de voksne svigter os.

13-årig skoleelev: Jeg stoler ikke på de voksne længere

Lyt til artiklen

Jeg er 13 år og vokser op i en verden, hvor mine sociale medier er fyldt med memes om en tredje verdenskrig, videoer fra Gaza og nyheder om Trump, der igen sidder på magten i USA. Jeg ser ikke længere fremtiden som noget, jeg bare kan glæde mig til. Jeg er bange.

Der foregår et muligt folkemord i Gaza. Jeg ved godt, det er et voldsomt ord, men hvad kalder man det ellers, når titusindvis af børn, mødre og fædre bliver dræbt, mens verdens ledere – inklusive den danske regering – nærmest bare siger ’pas’ og kigger den anden vej?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her