Nyhed! Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.
Det er notorisk de forkerte, der fører ordet i det, som burde være ungegenerationens mærkesager, skriver Kim Brinckmann. Foto: Mette Dreyer/POLITIKEN

Ungegenerationen har mange fælles interesser og mærkesager, men tæt på ingen politisk gennemslagskraft. Hvis jeg var mellem 16 og 35 år, ville jeg samles og få styr på mit shit.

Danske unge er blevet til skaffedyr uden indflydelse

Det er notorisk de forkerte, der fører ordet i det, som burde være ungegenerationens mærkesager, skriver Kim Brinckmann. Foto: Mette Dreyer/POLITIKEN
Lyt til artiklen

Vi elsker de unge mennesker i Danmark. Suger næring ud af deres uspolerede tankesæt og håber inderligt, at de kan tænke nyt og vise vej ud af store problemer, som vi ellers er løbet sure i. Åh, disse smukke unge mennesker, gid de længe leve må.

Men vores tiltro og tilbedelse står slet ikke mål med ungegenerationens indflydelse på samfundsudviklingen i Danmark. Når det spidser til på Christiansborg, og der skal laves alvorlige aftaler og forlig, kan man være sikker på, at der ikke er folk under 35 år tilbage i beslutningsrummet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her