Debatindlæg afCecilie Schjoldager Guldbrandsen

Kvinde, Mor og Debattør

Det er problematisk, at statsministeren gang på gang inviterer familielivsinfluencere til at diskutere familiepolitik i Statsministeret. De kan ikke illustrere de meget reelle problemer, som landets almindelige familier har.

Stop kaffeinvitationerne til Statsministeret: Momfluencerens vilkår er usammenlignelige med massernes

Lyt til artiklen

Midt istories om måltidskasser og menstruationstrusser ser jeg i mit feed flere og flere mom-fluencere og kvindelige influencere poste, at de skal skilles eller flytter fra deres partner. Først tænkte jeg, at det da var en lidt mystisk trend, men lige nu på Instagram føles det faktisk som en trend på størrelse med leopardjeans fra Ganni.

Men så slog det mig: Det kan da være et udtryk for en ny bølge af feministisk familiepolitik en familieform for de få, men udbredt til de mange. De her kvindelige influencere er et nyt bud på karrierekvinden. Normalt vil det lidt lunkne begreb karrierekvinden være lig med en kvinde, som har tilvalgt sit arbejde og fravalgt sin familie.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her