Debatindlæg afMilius Nor Rosendahl

Virum Gymnasium

Der skal laves oplysningskampagner, der sætter fokus på kombinationen af gaming og gambling

Gymnasieelev: Er gaming blevet til gambling?

Lyt til artiklen

Flere og flere unge bliver afhængige af gambling i en alt for tidlig alder. Ubevidst starter det allerede i ens barndom, hvor man blottes for gambling i computer- og mobilspil. Det forfærdelige er, at forældrene for det meste ikke ved, hvad deres børn egentlig laver i spillet. Er det Fifa-pakker, lootboxes i cs:go eller noget, der er værre?

Mulighederne er desværre mange, og det siger lidt om, hvor udbredt et problem det er. Jeg har selv oplevet gambling som barn. Jeg kan tydeligt huske, da jeg som 11-årig fik 150 kroner af mine forældre til Fifa. Jeg glemmer aldrig adrenalinen, da jeg trykkede for at åbne pakken, og bum så var Ronaldo der. Jeg blev fanget af følelsen uden at forstå, at jeg faktisk gamblede, og det vidste mine forældre nok heller ikke. Nu hvor jeg er blevet ældre, kan jeg mærke, det stadig sidder i mig. Men nu er det ikke nok med Fifa-spillere, nu handler det om ægte penge. Og jeg er sikker på, at den lyst stammer fra dengang foran skærmen som bare 11-årig.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her