Debatindlæg afLene Svanholm Rosenbeck

Gymnasielærer på Virum Gymnasium

Gymnasieelev Alexander Kruse Hansen hævdede for nylig, at han bliver undervist, som om verden står stille. Her svarer gymnasielærer Lene Svanholm Rosenbeck.

Gymnasielærer: Tak for at minde mig om, hvor vigtigt mit arbejde er

Lyt til artiklen

Tak til gymnasieelev Alexander Kruse Hansen for, med sit debatindlæg »Verden ændrer sig, men vi bliver undervist, som om den står stille« (Pol. 5. november), at minde mig om, hvor vigtigt mit arbejde er.

Når vi i gymnasiet underviser i eksempelvis økonomiske mål og midler og terper værktøjer til politisk at styrke henholdsvis pris- og strukturel konkurrenceevne, så er der ikke tale om det, som Alexander Kruse Hansen kalder »klassisk udenadslære«. Der er tale om viden. Viden, der giver den nødvendige faglige ramme til eksempelvis at forholde sig kritisk til, at Liberal Alliance vælger at stå uden for regeringens Life Science-strategi.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her