Debatindlæg afMariam El Chiekh Khalil

Cand.mag. International Virksomhedskommunikation og tidl. politisk rådgiver i Canada.

Hvis jeg var jødisk dansker, ville jeg måske spørge mig selv, om regeringens særbehandling virkelig handler om min tryghed, eller om min historie bruges som moralsk valuta for at styrke Danmarks internationale position.

Cand.mag.: Danmark kan ikke bekæmpe antisemitisme uden også at bekæmpe islamofobi

Lyt til artiklen

Regeringen vil have en antisemitisme-koordinator til skolerne, og præsenterer nu en ny handlingsplan mod antisemitisme. Planen er, at der skal udpeges en faktisk antisemitismekoordinator til skole- og ungdomsuddannelsesområdet.

Personen skal blandt andet formidle viden om »antisemitisme og jødisk liv i Danmark« til skoler og institutioner. »Så er der nogen at gå til for de unge mennesker«, sagde retsordfører Karina Lorentzen Dehnhardt (SF) i september.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her